Зміст[Сховати]

Холодний асфальтобетон - один з безлічі видів дорожніх матеріалів, який готують за спеціальною технологією з введенням до складу особливих модифікуючих добавок при певному температурному режимі. Основна відмінність холодних асфальтобетонних сумішей від традиційних – можливість зберігати повністю готовий матеріал досить тривалий термін в пухкому стані.

Холодні асфальтобетонні суміші можна укладати при порівняно низьких температурах. Така можливість з'являється за рахунок введення до складу середньо-густіючого і медленногустеющего дорожнього бітуму, який виступає в якості в'яжучого речовини, є основним компонентом і повинен відповідати маркам СГ 70/130 І МГ 70/30. Зміст в'яжучого засобу дорівнює обсягу 4-6%.

В'язкість і клас матеріалу для приготування суміші вибирають в залежності від планованого способу зберігання (навалом в бортах, в поліетиленових мішках в складських умовах і т.д.) і очікуваної якості підсумкового матеріалу (властивості мінеральних складових, оптимальна температура зберігання готового складу і т. д.).

Властивості матеріалу і здатність тривалий термін бути в пухкому стані пояснюються наявністю нафтобітумної плівки на мінеральних фракціях, що робить структурні зв'язки слабкими і здатними руйнуватися навіть при мінімальних зусиллях. Завдяки такій властивості суміші довго зберігаються до 12 місяців в нормальному стані для укладання, легко лягають тонким шаром на дорожнє покриття.

Переваги холодного асфальту і чи підійде він для дачі

Розглядаючи особливості гарячого і холодного асфальту, необхідно ретельно вивчити їх характеристики і підібрати найбільш оптимальний матеріал для виконання конкретних робіт.

Основні переваги холодного асфальту:

  • Можливість використовувати при мінусових температурах (конкретні показники залежать від якості і складу сумішей)
  • Відсутність необхідності в залученні великовагових і габаритних дорожніх машин
  • Скорочений час укладання, простота монтажу, що особливо актуально в умовах індивідуального будівництва - досить просто насипати асфальт на місце, розрівняти, утрамбувати і покриття готове
  • Можливість купити вже готовий матеріал в зручній тарі вагою до 50 кілограмів і не витрачати час на його приготування, що робить транспортування більш простим і дешевим, не вимагає навичок, знань та інструментів для приготування складу
  • Значний термін зберігання в різноманітних варіантах без втрати вихідних властивостей
  • Можливість використовувати в самих різних сферах для реалізації тих чи інших завдань
  • Прекрасна здатність усувати дрібні дефекти дорожнього полотна-технологія укладання холодного асфальту дозволяє все виправити швидко і просто, на відміну від використання інших матеріалів
  • Якість і безпека готового покриття за умови, що всі роботи виконані по ГОСТу

Зважаючи всіх перерахованих переваг і недоліків, описаних нижче, стає зрозуміло, що найбільш актуальним застосування холодного асфальту стає в індивідуальному будівництві – де немає можливості залучати важку техніку, але є необхідність зробити якісне покриття. Садові доріжки на присадибних ділянках, облаштування території дачі і заміського будинку – тут властивості холодного асфальту підходять якнайкраще і дозволяють виконати поставлені завдання швидко, просто і досить якісно.

Недоліки асфаколда і наскільки вони великі

Незважаючи на явні переваги, холодна асфальтобетонна суміш володіє декількома істотними мінусами. Основним є висока вартість матеріалу - в середньому в 3-7 разів вище, ніж звичайного асфальту, через що зазвичай асфаколд використовують для облаштування невеликих площ покриття, в індивідуальному будівництві і там, де потрібно виконати роботи швидко і якісно. Покриття великих площ не актуально через занадто високу ціну.

До недоліків варто віднести не дуже високий рівень міцності, що обмежує сферу застосування холодного асфальту. Також матеріал демонструє меншу стійкість до впливу вологи, ніж традиційний варіант.

Варто згадати погане опір зрушує навантажень, зменшений термін служби (в 2 рази менше в порівнянні з гарячим аналогом), пред'явлення строгих вимог до поверхні, на якій здійснюється укладання асфальтобетонної суміші своїми руками або з використанням спеціальної техніки.

Класифікація холодних складів

У виробництві матеріалу строго орієнтуються на встановлені правила і норми, властивості холодного асфальту багато в чому залежать від його складу і пропорцій матеріалів, дотримання технології. До складу холодного асфальту входять цемент, щебінь і пісок, бітум, спеціальні добавки. Велике значення має якість мінеральних добавок.

За обсягом щебеню в складі виділяють такі типи холодного асфальту: Бх з 40-50% щебеню і Вх з об'ємом, рівним 30-40%. За типом і обсягом піску в складі асфаколд буває: Гх з об'ємом до 30% і Дх, де піску 30-70% (щебеню немає). За залишковою пористістю виділяють щільні суміші (1-5%), пористі (5-12%) і високопористі (від 12% до 18%).

Марки асфальту:

  • 3 - гарячий асфальт, у складі якого є відсів дроблення, бітум, мінеральні компоненти, пісок
  • 2 - суміш щебеню і відсіву дроблення, піску, мінерального порошку, бітуму
  • 1 - суміш бітуму, піску, мінерального порошку і щебеню

Холодний асфальт характеристики і властивості свої може змінювати в залежності від того, яку марку портландцементу використовували у виробництві, який обсяг мінеральної частини суміші обраний.

Технологія укладання

1) До того, як укласти холодний асфальт, необхідно дуже ретельно підготувати поверхню. Виконуються розмітка, демонтаж залишків минулого полотна фрезою або відбійним молотком, нарізка швів болгаркою або спеціальним нарізувачем. Місце, де планується створити покриття або пошкоджену ділянку полотна позначають лініями в поперечному і поздовжньому напрямках із захопленням більше 5 сантиметрів.

Коли виконується ямковий ремонт дорожніх покриттів і ям відразу кілька поруч, то з них роблять одну і укладають асфальт суцільним шаром.

2) Виконання очищення – спочатку демонтуються великі частини зруйнованого полотна, видаляється крихта після нарізки, яма або місце, де буде постелено полотно, очищаються від сміття, вологи (можна використовувати будівельний фен).

3) Вибоїни на пошкоджених ділянках дороги обробляють бітумом, що підвищує тривалість експлуатації полотна і адгезію матеріалу з основою в місці укладання.

4) Укладання холодного асфальту шаром максимум 5-6 сантиметрів. Якщо шар буде більше, не вдасться його добре утрамбувати і міцність виявиться нижче. Краще поступово досипати матеріал, укладати шарами. Рівень повинен бути вище основного полотна (або передбачуваної висоти покриття) на кілька сантиметрів, так як асфальт в процесі утрамбовки сяде. Якщо укладається садова доріжка, то піднесення робити не потрібно, так як вага людини не зможе дати достатню для усадки навантаження.

Трамбують зазвичай вручну або віброплитою. Ущільнення здійснюється по траєкторії спіралі. Як тільки перестають залишатися сліди від проходу трамбування – шар готовий. Найбільше уваги варто приділити місцю стику.

5) На місці укладання потрібно зробити відсипання, щоб суміш не прилипала до ніг і коліс авто – місце відсипають піском, цементом з урахуванням витрати близько 3-5 кілограмів на м2.

Укладання своїми руками

Процес мало чим відрізняється від вищеописаного, так як для укладання холодного асфальту рідко використовують спеціальну техніку. Великі ділянки покриття виконувати з використанням матеріалу не актуально, тому в основному він застосовується лише для ямкового ремонту в не дуже прохідних місцях або в облаштуванні присадибних територій.

Процес укладання холодного асфальту своїми руками:

  • Розмітка території і видалення старого покриття.
  • Нарізка швів відповідним інструментом.
  • Очищення вибоїни від пилу, залишків старого покриття, вологи, прогрів будівельним феном.
  • Виконання грунтовки із застосуванням бітумних емульсій, яка заповнить мікротріщини і забезпечить міцність покриттю.
  • Укладання холодного асфальту, ущільнення суміші лопатою або ручним катком.
  • Виконання підсипки з сухого цементу або піску.

Витрата асфальту становить близько 50 кілограмів суміші на метр квадратний покриття за умови його товщини в 5 сантиметрів. Якщо укладати покриття більш товстим шаром, не обійтися без виконання подушки з дрібного щебеню.

Замість висновку:

Холодний асфальт - сучасний матеріал, який в ремонтно-будівельних роботах використовують поки рідко. Але завдяки простоті і швидкості монтажу, експлуатаційним характеристикам поступово асфальт набуває все більшої популярності при облаштуванні індивідуальних об'єктів і реалізації ямкового ремонту покриттів. Для укладання масштабних полотен не використовується через високу вартість і деяких властивостей.

Додати коментар


Захисний код
Оновити